#23repte: repte d’avui no superat!

Avui dia de #Dijousllarder, ens havíem proposat realitzar una campanya a través del foursquare on tots aquells que fessin CHECK-IN a la xarcuteria, podien tastar de forma gratuïta un sortit de botifarres. Ahir ja vàrem deixar la xarxa apunt per a quan es realitzes el CHECK-IN sortís un Tip que prèviament vàrem deixar com a Can Molas, convidant a que ja que estaven a la xarcuteria, entressin a tastar les nostres botifarres. També vàrem penjar alguna foto on es veies el producte. En fi tot llest perquè avui poguéssim causar la imatge desitjada. Però amics… no ho hem salvat! Dir-vos que tan sols han fet dos CHECK-IN’s i un era meu…jejeje quin desastre! La valoració que en faig però és la següent:

  • Primer, cal dir que vam partir amb un temps molt just per anunciar l’acció a Foursquare.
  • Segon, encara som molt verges a les xarxes socials com per arribar a una massa de gent que vingués a fer el CHECK-IN.
  • Tercer, partíem sabent que era una xarxa poc activa a la zona de Vic.
  • Quart, ho teníem que provar!

De fet era una acció de molt baix cost (14€ la impressió del cartell i 3€ les targetes) per tant, calia provar i ser innovadors i vàrem creure que seria una bona acció si més no per cridar l’atenció a les xarxes i que aquesta campanya ens ajudaria sobretot a començar a generar contingut i reputació online. En aquest punt, estic contenta perquè crec que ens ha funcionat. Al Twitter ja tenim 63 seguidors (contant que vàrem iniciar-lo fa dos dies, no està gens malament). També hem tingut un increment de 12 fans a la pàgina de Can Molas, és poc però bé tinc al cap crear una acció a Facebook per sobretot acollir fans de la zona de Vic, cap a la nostra pàgina. També tinc clar que fins que no tinguem el bloc, costarà més el fet de portar gent al facebook.

Així doncs, avui ha estat una “prueba no superada” però en trec bones conclusions i aprenc dels errors que he comès. Sabia que era un repte difícil, coneixia la poca activitat d’aquesta xarxa, però reconec que el plantejament sobretot comunicatiu de l’acció a Foursquare, s’ha quedat curt. Segur que amb altres canals de comunicació com premsa escrita, publicitat a marquesines, etc, hauria funcionat millor, però volia provar la força de convocatòria a través de les xarxes, i sobretot al Twitter, però com he dit abans, encara estem molt verds i no tenim una comunitat creada com per poder obtenir resultats. Per tant, caldrà treballar aquest punt, sobretot per a properes promocions i comunicacions de nous productes de la xarcuteria.

Per altra banda, ja us vaig dir que fa alguns dies m’estic informant de com una empresa pot aprofitar la nova xarxa social Pinterest. Realment, crec que pel sector d’alimentació, aquesta xarxa li fa justícia i sobretot m’interessa pel fet de que és una xarxa amb un perfil femení.

Pels que encara no la coneixeu, us deixo un enllaç on explica com començar a utilitzar Pinterest amb 10 minuts.

Pels que ja n’heu sentit a parlar, us deixo un article que avui he llegit i crec que dona dades molt bones per tenir present a l’hora de voler-hi fer estratègia digital. “Datos relevantes y consejos sobre Pinterest”

La pega, potser és el saber transmetre una bona imatge de producte, i per tant tenir fotografies amb una qualitat extra. Potser aquí l’Iphone ja se’m queda curt… llavors seria qüestió de pensar en professionals perquè et fessin una bona sessió fotogràfica dels productes. Pinterest és xarxa de contingut fotogràfic, i per tant aquesta matèria prima ha de ser de bona qualitat. I continuaré donant voltes, perquè aquesta sí que m’interessa entrar-hi com a perfil de Can Molas, sobretot perquè segurament seriem els primers xarcuters de la zona que hi fan estratègia de posicionament digital.

Per últim comentar-vos que ja queden 2 reptes, en el qual un segurament el destinaré a explicar-vos com està anant el tema d’ensenyar-li a la Montse el funcionament de tot plegat. Serà un bon repte! Jejej Caldrà tenir paciència i saber explicar molt bé la base de cada una de les xarxes, quins públics s’hi concentren, quin contingut hi ha de transmetre a cada una i de quina forma. Tinc present que costarà que la Montse hi vagi agafant l’hàbit, però de fet és conscient de que hi ha de posar-hi colzes i tirar endavant amb les xarxes socials i el món 2.0, té molt clar que és on ara es focalitza tot. Així doncs, espero poder-vos escriure tan punt haguem realitzat la primera sessió d’aprenentatge.. no se quan podrà ser, perquè tot dependrà la disponibilitat de la Montse.

Possiblement ja sigui la setmana vinent, no ho se, però bé, això ja s’acaba companys. Tot i no haver aconseguit el repte d’avui, crec que fins i tot m’agrada… potser perquè he vist i sobretot he après coses, que no les tenia pressents a l’hora de gestionar accions online a través de les xarxes.

En fi, espero escriure ben aviat! Salut companys!

Anuncis
Etiquetat , , , ,

4 thoughts on “#23repte: repte d’avui no superat!

  1. Tranquila! Tot es començar 😉 De mica en mica ja veuras, es ben cert que el 4sq no es pas que hi hagi molta gent, i depen de la zona encara menys.
    Sobre el pinterest jo mateix he escrit les meves impresions al blog pero encara em falta veure si les empreses hi tenen alguna cosa a dir. Sincerament no seguiria pas a una empresa al pinterest, li veig més un altre motiu a la xarxa. Pero ves a saber! 😉

    Sort, i recorda que tenim un episodi pendent 🙂

    • Ingrid ha dit:

      Si, Foursquare aquí a Vic Crec q costa, potser per la mental•litat vigatana de ser molt reservats… Jo confiava més potser pel target jove, l’universitari. Però bé crec q no hi perdí res en intentar-ho.
      Tema Pinterest, jo opino diferent… Sí crec q hi ha alguns sectors com moda i alimentació que hi poden crear una bona comunitat se seguidors… No se, potser és perquè ara té molt de ressó i sembla q hagi d’anar a l’alça… Todo se verá! 🙂
      Ah, ja estic al cas del nostre tema pendent! Piulem i quedem d’acord!

      Gràcies pel comentari!

  2. francesc ha dit:

    Molt interessant tot el projecte i tot el què en vas aprenent 🙂 Molts ànims!

    • Ingrid ha dit:

      Gràcies Francesc! Aquest va ser un projecte que vaig emprendre l’any passat i que ara ja no l’estic duent a terme però que em va servir moltíssim per aprendre i conèixer més sobre el món del mkt digital! 😉

Com ho veus?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: